כניסה לחברים  |  הרשמה 

 
  
חדש באתר


 
 
דבר העורך
 
 

שלחו מייל בכל בעיה/ שאלה/ הבהרה/ תיקון/ תמונת מצב/ סרטון נחמד/ חדשות או כל דבר 
saridtv@sarid.org.il
 
 



 





   

 
 
מונה:


 
מערכת החינוך בקיבוץ שריד, תעודת זהות!
במערכת החינוך בשריד מתחנכים ילדי הישוב ומצטרף אליהם מספר קטן של ילדים מהישובים השכנים. הילדים מתחנכים בסביבה אקולוגית כפרית ולאור ערכי התרבות של הקהילה בשריד.
המערכת בשריד נותנת מענה חינוכי לילדים מלידה ועד י"ב וזאת על בסיס תפיסה המעוגנת בגישה הוליסטית הרואה את הילד בשלמותו ושחינוכו מקיף רבדים ריגושיים חווייתיים, אישיים ובין אישיים, ערכיים מוסריים וחברתיים התנהגותיים  לכל אורך שנות הילדות המוקדמת (הגיל הרך), שנות ביה"ס היסודי והנעורים.
תוכניות העבודה שלנו מבוססות על עקרונות פסיכו - פדגוגים המחברים בין תיאוריות עדכניות מתחום הפסיכולוגיה ההתפתחותית של הילד וההורה ובין היבטים מערכתיים ארגוניים ,היבטים אקולוגיים תרבותיים ושייכות לקהילה.


מאת: אושי ב.ד אסולין  ודניאלה דרבקין   |  פורסם בתאריך: 10/2/2014
בגיל הרך, תוכנית העבודה בנויה בשלושה צירים:
מחזוריות החיים, לוח השנה העברי ומחזוריות הטבע ועונות השנה. תוכני הליבה (אוריינות, כישורי חיים,תרבות ואומנות, מתמטיקה ומדעים) משולבים בשלושת הצירים הללו. המשימות ההתפתחותיות באות לידי ביטוי בארגון המרחב ובסדר היום. כל הפעילויות החינוכיות ואלו של שגרת החיים, חוזרות על עצמן ומתקיימות כל יום, כל השנה, תוך הלימה וקשר ביניהן. הן כוללות את כל היבטי ההתפתחות ואינן מופרדות לתחומי ידע שונים. תוכני הלמידה ניזונים מתרבות הקהילה: הטיולים ברחבי שריד, סיפורים וחוויות של הילדים במשפחתם, סיפורי המקום וקשר יומיומי עם אנשי הקיבוץ שלהם קשר משמעותי לחיי השגרה של הגן.
 
בחינוך הבלתי פורמאלי תוכנית העבודה מתייחסת לשני צירים עיקריים:
ציר האורך – ציר היסודות :
סוציאליזציה – העיסוק ביחסי חברה, נורמות של החברה בה הילד חי.
לוקאליות – גיבוש זהות אישית מקומית של "ילדי שריד"
ערוץ ביטוי אישי – חשיבות חווית ההצלחה
ציר הרוחב – אבני הדרך:
נושאים חברתיים – גיבוש קבוצה, קבלת השונה,יחיד וקבוצה, משחקי תחרות.
תקשורת בין אישית ותקשורת המונים.
חגים, אירועים ייחודייםלשריד, ימי הולדת.
אירועים מזדמנים ואקטואליה.
עיצוב הסביבה החינוכית בהתאמה לתוכנית.
טיפוח מעגלים חברתיים מחוץ לישוב במסגרת המועצה האזורית ותנועת הנוער.

תוכנית העבודה במערכת החינוך כולה הן בגיל הרך והן בחינוך הבלתי פורמאלי מתחשבת ומתייחסת בהתאמה לסיום והתחלה, מעברים, קליטה ופרידה. נושאים אלה דורשים התייחסות בכל שנה מחדש ובהתאמה לכל רצף שנות הילדות של ילדי הישוב הגדלים בשריד.
מתוך הכרה בחשיבות קיומה וממושה של התוכנית אנו רואים הכרח באיוש המשרות השונות במערכת באנשי מקצוע . בכל בתי הילדים והמרכזים עובדים צוותים מיומנים ומקצועיים כאשר כל בית מנוהל ע"י גננת או מחנכת לגיל הרך שרכשה השכלה בתחום הגיל הרך ובמרכזים מדריכים בעלי השכלה רלוונטית וניסיון רב. אנו שואפים שגם יתר אנשי הצוות יהיו בעלי רקע חינוכי, ניסיון חינוכי, בעלי יוזמה, חריצות ואמינות.
שאיפתנו הינה לבנות צוותים קבועים ויציבים אך לעיתים מסיבות שונות יש תחלופה במהלך השנה או בסופה.
המעבר בין יחידות הגיל השונות מתבצע פעם בשנה בסוף אוגוסט, מספר ימים לפני פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר, על מנת להקל על ילדי כיתה א' את משימות ההסתגלות למרכז הצעיר ולבית הספר. מודל זה מתחשב גם בהורים ועובדי המערכת להם ילדים בגיל ורך ובבית הספר ומאפשר ארגון הזמן סביב לווי ילדיהם במעברים מיחידה ליחידה.
 
שעות הפעילות בכל יחידות הגיל הרך הינן:
א-ה 7:00-16:30 , ביום ו' וערבי חג 7:30-13:00.
שעות הפעילות במרכזים:
במהלך שנת הלימודים- א-ה מסיום הלימודים עד 16:30 וביום ו' וערבי חג מ7:30-13:00.
בחופשות מביה"ס – א-ה 7:30-16:30 , היום ו' וערבי חג 7:30-13:30.
                              
חינוך וקהילה בשריד
אורחות החיים במערכת החינוך נבנים בהלימה להרגלי החיים הנהוגים ומקובלים על הקהילה בשריד וערכיה. המערכת כפופה לממסד הקהילתי –הנהלת החינוך הציבורית המכתיבה ומגדירה את גבולות ונוהלי העבודה במערכת  בכפוף להנהלת אגודת "מתיישבי שריד".
באחריות הצוות המקצועי להכיר, ללמוד ולהתחבר אל המאפיינים התרבותיים של שריד, הקשרים החברתיים, המסורות, האירועים וכדומה..ולתת להם ביטוי בתוכנית החינוכית דרך הטיולים, הפעילות בחצר, בתכנים. לשם כך מגייס הצוות המקומי את ההורים ואת אנשי הקהילה בשריד.

ילדי הגנון בטיול בוקר.
צילום: יאיר חרמוני


ילדי מרכז א'-ב'  משחקים בדשא
צילום: יאיר חרמוני



מתקני נופש פעיל ליד הבריכה
צילום: יאיר חרמוני
   
Bookmark and Share
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

לייבסיטי - בניית אתרים