כניסה לחברים  |  הרשמה

דף הבית >> עירית ספר >> סיכום חודש נובמבר 2012

סיכום חודש נובמבר 2012
  מאת: עירית ספר

נובמבר – שם החודש האחד עשר בשנה, בן 30 יום, מקביל בערך לתקופת החודשים חשוון וכסלו. השנה עמד חודש נובמבר בסימן גשמי הברכה. עד סוף החודש נרשמו 149 מ"מ. אבל בעקבות הגשמים החזקים שירדו גם חווינו החודש הצפות, דליפות ונזילות בחלק מהבתים בקיבוץ.
מברכים את צוות הנוי על סיום פרוייקט הגינון בכניסה לאזור בתי הילדים ששיפר מאוד את פני האזור.

פורסם בתאריך: 3/12/12

שבר ענן מעל שריד
צילום: יאיר חרמוני - להגדה לחצו כאן

• איורי רצפה ב"אמבטיה" של בית ספר שגיא – כתבה אדוה ברטל
הכל התחיל כאשר מיקה הלומדת בכיתה ב' אמרה שמשעמם לה בהפסקות, במיוחד בתקופה זו כשאולם הספורט אינו פעיל. ראינו שהילדים מכיתות ב' וד' נוהגים להתקבץ בהפסקות במקום המכונה ה"אמבטיה" של בית הספר. מכאן עלה בדעתי הרעיון של ציורי רצפה אליו רתמתי הורים נוספים. ניר הראל שרטט את הדגמים לציורים וביחד אתו ציירו מיכל אגם, דורית ויוסי ארזי, רחלי לויטה והמורה זינה, את המשחקים "נחשים וסולמות", "פלונטר", "קלאס רצפה" ו"איקס עגול".
היום הילדים נהנים לשחק בלוחות המשורטטים בגדול על רצפת ה"אמבטיה" ואנחנו ההורים נהנים ביחד אתם. כולם מוזמנים לראות את היצירה המיוחדת עם הצבעים החיים והרעיונות המיוחדים המשתלבים עם מבנה בית הספר.
בעקבות מבצע האיורים מדווח כתבנו לענייני ספורט ואקולוגיה, שבעיות האסבסט והסלים באולם נפתרו והוא נפתח מחדש לשימוש בית ספר שגיא.

• החודש השתחררו מהצבא:
ב 6/11 – דליה אדרת.
ב 15/11 – אלעד ספיר.
ב 21/11 – דין רופאיזן.
ב 25/11 – דולב בן יוסף.
בנים יקרים, שיהיה לכם טוב ומוצלח היכן שתהיו ובמה שתעסקו.

• ב 18/11 התגייס ג'ואי מול לסיירת "אגוז"
מאחלים שהשירות ב"אגוז" יהיה קל לפיצוח.

• חידוש עונת הטיולים
עם בוא החורף כולם מטיילים:
ב 3 לנובמבר התקיים טיול משפחות לאזור התבור בארגונם של משפחת ארנון ומשפחת פרסאי.
ב 15 לנובמבר יצא טיול הותיקים עליו כתבה לנו תמנע:
יצאנו 20 חברים לאזור השרון. בתחילת היום ביקרנו בריצפת הפסיפס בקיסריה. מכאן המשכנו למוזיאון ראלי הישן והחדש בקיסריה ולמרבה הצער לא הספיק הזמן כדי ליהנות מכל יצירות האומנות.
מקיסריה נסענו למושב תלמי אליעזר וביקרנו בחוות צמחים טורפים עם הדגמות ואפילו חברה אחת טופלה על ידי נחש (לא ארסי כמובן) בכאבים.
מכאן נסענו לעיר המדוברת חריש ולמדנו על מחוז המריבה החדש.
תודה לעמי על ההסברים והנחיית הטיול.
ב 17 לנובמבר יצא טיול הסנדוויץ' לואדי קלט עליו כתבה עירית ספר:
לא להאמין שבגילנו (הלא צעיר) מגיעים למקומות שכף רגלנו דרכה בהם בפעם הראשונה.
בשנים האחרונות לנוכח הסכמי השלום עם ירדן נפתח לכניסה חופשית אתר הטבילה "קאסר אל יהוד" בשפך הירדן לים המלח. משם עלינו לתצפית על המנזר התלוי "סנט ג'ורג'" בחלקו התחתון של ואדי קלט. סיימנו בטיול רגלי לאזור המעיינות של ואדי קלט לרגלי הישוב ענתות.
נהנו מאוד ותודה לחוה על הארגון.

• עדכונים מועדת תרבות
"לא רק מרק" חזר ויתקיים בדרך כלל בימי חמישי. יתחיל עם סרט לילדים בבית המוזיקה בשעה 17:00 וימשיך לכל המעוניינים עם מרקים חמים, נקניקיות בלחמניה ופסטה במועדון הסנדוויץ'.
קבלות השבת מתקיימות באדיקות בכל יום שישי בערב במועדון לחבר החל מ 19:45 עם מרצים מרתקים ואווירה שמיוחדת לנו.
סדרת "חכמים בלילה" ממשיכה ואנו מחפשים מרצים מתנדבים המוכנים להאיר את עינינו בנושאים מעניינים. ההרצאות יתקיימו בימי חמישי בערב.
טיולי משפחות יוצאים כל חודש בהרכב ישן – חדש – קבוצה של כ 8 משפחות משריד ומצטרפים גם מחוץ לישוב בהנהגת לירון פרסאי ומשפחת סביון. הטיול הבא בשבת ה 1/12 לרמות מנשה.
ספריית הילדים ממשיכה בכל יום שני ב 17:00.
חנוכה בפתח: בתוכנית תהלוכת לפידים, מסיבה ו"סיפורי סבא" על חג החנוכה שלהם בסנדוויץ'.
להרכב הקולי בהנהגת רון קליין נרשמו כ 12 אנשים מכל הגילים. ההרכב יתחיל לפעול כנראה מינואר הקרוב.
קונצרטים מסרטים מתקיימים בקביעות בבית המוסיקה בהנהגת עדה ואורי רמון.

• מיישרים את הקמטים
עם יציאתה של פולה קורכין לגמלאות נסגר מכון הטיפולים של הקוסמטיקה שהיה הראשון שנפתח בתנועה הקיבוצית. הותיקים בינינו עוד זוכרים את הביטוי "ללכת למניה" שציין את קבלת התור למכון הקוסמטיקה – חלוץ השילוב בין האידיאל של עובד/ת הכפיים לשמירה על גופו. דורות של חברות הפקידו את עור פניהן בידיהן האמונות של הקוסמטיקאיות משריד, שסיפקו גם את הקרמים המיוחדים ששמעם יצא למרחוק.
נאחל לפולה הצלחה בכל אשר תפנה.

• זהירות בדרכים
בתגובה לסיכון הולכי הרגל על הכביש של השכונה הצפונית הותקנו השבוע תלוליות ("במפרים") חדשים בקטע מצומת הכניסה לכביש עד הסיבוב של שיכון מלט.

• ברוכים השבים
החודש חזרו לשריד דניאל וודס ובנימין לב. ברוך שובכם!

למרות שלא התקיימו בחירות לכתיבת סיכומי החודש אני מבקשת להזכיר שהקדנציה שלי נגמרה. מתנדבים חדשים יתקבלו בברכה.
בהתקרב חג החנוכה – חג האור, נאחל לכל תושבי שריד שיגבר האור אצלנו על החושך ויגרש את הפחדים והיצרים הרעים.

שבת שלום!
מצוות קבלות השבת.

אירוי ריצפה בבית ספר "שגיא"

דליה אדרת בהצלחה באזרחות

חוה וגדעון בטיול הקיבוץ לואדי קלט

טיולי המשפחות בשריד

מניה פלד במכון הקוסמטיקה

(התמונה באדיבות ארכיון שריד)

לטורים הקודמים: לחצו כאן

Bookmark and Share
+ הוסף תגובה חדשה
תגובות: (צפה ב-  תגובות בעמוד זה)